IMPULS Stockholm 2025
Information till talare
Vänligen:
- Se över schemat så du vet när du ska tala och i vilken sal.
- Håll tiden - talartiden är 20 minuter följt av en Q&A på max 5 minuter. Vi rekommenderar att planera för 12 minuter presentation då talartiden ofta går snabbare än vad man kan tro.
- Var redo vid din presentationssal omkring 15 minuter innan din talartid så att vi kan förbereda det som behövs samt hålla tidsplanen under hela dagen.
- Ta med din dator för att koppla in med HDMI under presentationen och visa dina slides.
- Prata på svenska om det är ditt modersmål. Du kan ha dina slides på engelska om du föredrar det.
- Använd din egna PPT-mall.
- Nämn gärna under din presentation att de som lyssnar kan utvärdera din session direkt i konferensappen.
- Skicka en kopia på din presentation till sapsa@sapsa.se efter din talartid om du godkänner att den laddas upp på vår hemsida. Enbart PowerPoint-presentationen kommer laddas upp. Presentationen spelas inte in.
- Kontakta vår eventpartner om du har specifika krav så som att spela upp ljud i din presentation, en talare är med på distans via Zoom eller dylikt.
Frågor om teknik på konferensen? Kontakta SAPSAs eventpartner.
Information till utställare
Glöm inte att anmäla alla som ska arbeta i er monter! Detta gör ni i deltagaranmälan där ni bockar i att de jobbar i montern och därav går gratis. Antal monterpersonal som ingår i paketet för guldsponsorer är 6 st och 4 st för silversponsorer. Alla talare från ert företag ska anmälas i talaranmälan och inte som monterpersonal.
Talaranmälan öppnar 18 augusti. Deltagaranmälan öppnar i höst.
För guld- och silversponsorer ingår skanning av deltagare i sponsorpaketen. Denna skanning vid både talartider och i montrarna sker av sponsorns egna monterpersonal.
Meet & Mingle
I år kommer minglet att vara i vackra Vinterträdgården efter föreläsningarna är klara tisdag 25 november. SAPSA kommer bjuda på en mingeltallrik och alkoholfri dryck.
Sätta upp/plocka ned
Utställningen kommer vara i Vinterträdgården där även keynoten kl 11:00 är tisdag den 25 november. Innan kl 11:00 är det inte möjligt att uppehålla sig i utställningsområdet eller som utställare bygga sin monter. Deltagarna kommer kunna besöka den komplett färdiga utställningsytan först efter keynoten.
Monter och material
Vänligen ta med roll-ups och övrigt ni vill använda i er monter.
Information om eventuella paketleveranser kommer publiceras vid senare tillfälle.
Varje utställningsyta är markerad på golvet med tejp. Ytan innehåller ett bord och en skärm med HDMI-anslutning. El är tillgängligt vid varje utställningsyta. Hela utställningsområdet är upplyst men det finns inte lyse för varje enskild utställningsyta. Kontakta oss i förväg om ni inte vill ha ett bord eller skärm i er utställningsyta.
Efter avslutad konferens onsdag den 26 november är varje sponsor ansvarig för att ta med er samtliga delar av er monter, inklusive skräp och tomemballage. Hotellet har ingen möjlighet att posta eller hantera material till dagen efter. Om ni önskar köpa till hantering av material, skräp eller att skicka paket kan ni köpa den tjänsten av SAPSAs eventpartner Reachem.
Frågor?
Vänligen kontakta SAPSAs eventpartner.