IMPULS Stockholm 2024

Information till talare

Vänligen:

  • Se över schemat så du vet när du ska tala och i vilken sal.
  • Håll tiden - talartiden är 20 minuter följt av en Q&A på max 5 minuter. Vi rekommenderar att planera för 12 minuter presentation då talartiden ofta går snabbare än vad man kan tro.
  • Var redo vid din presentationssal omkring 15 minuter innan din talartid så att vi kan förbereda det som behövs samt hålla tidsplanen under hela dagen.
  • Prata på svenska om det är ditt modersmål. Du kan ha dina slides på engelska om du föredrar det.
  • Använd din egna PPT-mall.
  • Skicka en kopia på din presentation till sapsa@sapsa.se efter din talartid om du godkänner att den laddas upp på vår hemsida.
  • Kontakta vår eventpartner om du har specifika krav så som att en talare är med på distans via Zoom eller dylikt.

Frågor om teknik på konferensen? Kontakta SAPSAs eventpartner.

Information till utställare

Glöm inte att anmäla alla som ska arbeta i er monter! Detta gör ni i deltagaranmälan där ni bockar i att de jobbar i montern och därav går gratis. Antal monterpersonal som ingår i paketet för guldsponsorer är 6 st och 4 st för silversponsorer. Alla talare från ert företag ska anmälas i talaranmälan och inte som monterpersonal.

För guld- och silversponsorer ingår skanning av deltagare i sponsorpaketen. Denna skanning vid både talartider och i montrarna sker av sponsorns egna monterpersonal.

Meet & Mingle

I år kommer minglet att ta en ny form i vackra Vinterträdgården efter föreläsningarna är klara måndag 4 november. SAPSA kommer bjuda på en mingeltallrik och alkoholfri dryck. Ni sponsorer kommer likt tidigare år kunna bjuda deltagarna på dryck men i år i form av drinkbiljetter. Ni kommer få köpa företagspersonliga drinkbiljetter som ni själva får välja hur ni distribuerar till deltagarna. Det kommer finnas fyra barer där ni och deltagarna kan använda drinkbiljetterna under minglet. Det går också att handla med kort i baren för den som önskar.

SAPSAs eventpartner Reachem kommer tillhandahålla drinkbiljetter till er som vill erbjuda det. Kontakta dem gällande de drinkbiljetter ni önskar. Ni kommer endast bli fakturerade för de drinkbiljetter som ni nyttjar under konferensen.

Sätta upp/plocka ned

Utställningen kommer vara i Vinterträdgården.

Som utställare har ni möjlighet att besöka Vinterträdgården för att börja sätta upp er monter och lämna material på söndag 3 november, kl 18:00-20:00. Ha i åtanke att utställningen är under uppbyggnad under denna tid och att montrarna blir färdiga kontinuerligt under kvällen.

Ni kan också färdigställa och lämna material i er monter från kl 08:00 måndagen den 4 november. Keynoten börjar kl 09:00 i Vinterträdgården där utställningen är. Registrering och utlämning av namnskyltar öppnar kl 08:00 på måndagen. Deltagarna kommer kunna besöka den komplett färdiga utställningsytan först efter keynoten och vissa montrar kommer placeras ut efter keynoten när stolarna har tagits bort. De berörda montrarna kommer bli informerade om detta.

Monter och material

Vänligen ta med roll-ups och övrigt ni vill använda i er monter.

Eventuella paketleveranser ska adresseras till Grand Hôtel Stockholm, Stallgatan 4, 111 48 Stockholm och varulagret är öppet måndag - fredag 07:00 - 15:30. Paket kan tas emot tidigast under fredagen innan konferensen. Paketet måste märkas med: SAPSA IMPULS, 4-5 november 2024, företagsnamn, Ebba Lidmalm (Grands kontaktperson). Kontakta SAPSAs eventpartner vid frågor.

Vid ankomst kommer ni se att varje utställningsyta är markerad på golvet med tejp. Ytan innehåller ett bord och en skärm med HDMI-anslutning. El är tillgängligt vid varje utställningsyta. Hela utställningsområdet är upplyst men det finns inte lyse för varje enskild utställningsyta. Kontakta oss i förväg om ni inte vill ha ett bord eller skärm i er utställningsyta.

Efter avslutad konferens tisdagen den 5 november är varje sponsor ansvarig för att ta med er samtliga delar av er monter, inklusive skräp och tomemballage. Hotellet har ingen möjlighet att posta eller hantera material till dagen efter. Om ni önskar köpa till hantering av material, skräp eller att skicka paket kan ni köpa den tjänsten av SAPSAs eventpartner Reachem.

Frågor?

Vänligen kontakta SAPSAs eventpartner.

sapsa@reachem.se

Kolla in våra liknande event

SAP

Custom Code Analysis and Adaption

Learn about the customer code relevant migration process
  • 17 september
SAP

Quick Start: Build GenAI Apps on SAP BTP in Minutes with GenAI Starter Kit!

Learn how to kickstart your journey in building GenAI-powered apps on SAP BTP in just minutes
  • 17 september
SAP

Adoption Expert Series: Integration between SAP Datasphere and SAP Analytics Cloud

Explore how you can build analytics scenarios within SAP Analytics Cloud based on SAP Datasphere models.
  • 17 september